Pages

Friday, October 8, 2010

First exam in KY

from left; kak irsyad, kak hazman, aku, eijas~

          Hurrah!! And at the instance the invigilator said, ‘your time is up. Please drop your pen’, the examination week is over. And it was my first exam in kyuem. =) my expected results? = er.. cant say much. Bad kowt. Reason? = unprepared. Lazed around. ‘sloth’ed enuff. =.=”

          And oh.. there are times I reminisced the exam ‘cheating’ techniques in my previous school. One of them; make full use of your calculator (A,B,C,D) =). Oh oh.. and also the finger signals.. hahah!! But here, in the verdant uplands, I am totally not expecting that the teachers were that strict. Like serious shett strict gile… Practising for real a-levels I guess. Heyy, lambat lagi kott… adesss la~

          “wey, bak aa sket campbells ngan kopi jantan kau… nk stay up nih…”

“weh korang sume!!! Lpas supper kat DM before korang study, Ingat!! target kita mlm ni (timang takraw) 100!!!”

Hahahh!!! Suke ati korang la nk senyum sorang2 ke, nk sebak sbb rindukan zaman skolah dulu2 ke, atau nk balik gi skolah skang gak, yg penting bende tu semua dah xde… let the past be the past. Yg ade skarang cume study sensorang, kiasu memanjang, otak dewasa bergebang-gebang (dah xde zmn kanak2…) dan 1001 ragam lahh.

Kat kolej, method of study for each student varies. Kalau zameer, study dgn lagu maher zain dan alunan ayat2 quran. Mangastream kat laptop ditoleh sekali-sekala, kan zam kan? Hazman lak… mcm biasalah, tensen belajar, brenti jap petik gitar kapok kuning beliau. Last skali, si irsyad, kalo nk study hilang ntah ke mana… tp dialah yg kuat skali study kowt… org kate ape? Kiasu? Ntah la…

Aku? Dah x memain cam dulu aa senang cer… kengkadang sumbat earphone layan dj def punk, outlandish. Headbanging aa sket2 sambil bace2 tuh… *adeh.. pe kejadah? Oh, who’s zameer, hazman and irsyad? Diorang chaletmates aku. Lupe lak aku blom prkenalkan kat korang.. eheh~

Ok, hazman is a sarawakian, mcm termizi, mat, nena, syeera and azida (ARGH.. rindu gile dorang!!!) . Irsyad pulak budak subang jaya; dekat ngan umah aku jek. Both Man and irsyad are private students (pelik aa gak, dlm bnyk2 kolej kat mlaysia, kyuem gak depa pilih… no idea). Then, si zameer. Bnyk aku tahu psl budak KOM nih… begitu juga dia… (sbb zam kuat stalk orang.. =.=). Scholar UEM, budak bangi, pandai gile nk mati, hafiz… pe lg eh? Haa!! Adik die kat skolah aku skarang… dak BUDI kot… hahah!! After2~

Alhamdulillah, kering jugak idea yg aku nk repekkan kat blog nih… eh, tunggu next entry… review novel lah pulakk~ =) *zameer, maaf aku xnak masukkan gambar ko.. woha!!

15 comments:

nina mazlan said...

isssh!zameer,apakah?stalk org?tahfiz2,xbek stalk org(mpknya scholars uem mmg suka meng'stalk' +_+).isk3~

fifi,ckg2 strict gila sbb nt masa exm sebenar,a level pon diorg gak yg jga.ngeh3 *dulu beria igt mat salleh uk nak turun m'sia jga exam,tup2 mr B jugak.xfeel lgsg.cehhh=.=*

nazrinafifi said...

k. erna; fifi xphmla ayat last tuh... adeyh~

btw, zameer bkn stalk, tp amik berat mslh org lain.. baik kan die?

Nina Mazlan said...

ayt last?owh.maknanya,masa exm a level nt,cikgu ky jugak yg jaga exam.selalu kan klu spm ke,dy panggil cikgu luar jdik pengawas exam.hadoi....

mmg xfeel la nak amik a level.rasa cam exam sem jek :P

zameer baik?jap,kena pikir seratus kali dulu =.='

Pahlawan Purba said...

wow. Now I know Zam's a stalker..hehe

hazee.hashim said...

klu aku zameer, maka the first thing aku akan komen kat sini ialah, "woih, sedap makan daging aku??" hahahaha. x caya, korang tunggula nanti. :P
PS: Kak E. apekah? Tetiba generalize statement kte sume scholar UEM stalker. saya bukan stalker okeyyy?

zameer.zaihan said...

bgos. mmg comment kat blog fifi kali ni pasal zameer la. fifi. aku cdg ko tuka teghuih name entry. "MAKHLUK BERNAMA ZAMEER". =.=

erna: aku stalk fifi je. sbb aku ade scandal dgn fifi. n then, obvious kan aku baik? haha

nazrin afifi: terima kasih kerana meng'back up'

huzairah: terbukti ko salah. :P

zameer.zaihan said...

N oh. lupa nk ckp. dlm blog ni ade sedikit kesilapan fakta. kesilapan yang besar actually.

Scholar UEM, budak bangi, pandai gile nk mati, hafiz… pe lg eh?

kite tngok pada ayat "pandai gile nak mati"

jika dikaji, sepatutnya ia menjadi "kurang pandai gile nak mati"

dan mungkin perlu ditambah. "lambat pick up"

So on so forth.

dan kpade nobody nobody but you: i'm not a stalker. ni semua tohmahan fitnah semata. jangan percaya khabar yang berangin2 ni :D

zameer.zaihan said...
This comment has been removed by the author.
nobody2 but you? said...

alahai zuhudnye budak nie.. boleh buat calon nih... woha!

Nina Mazlan said...

hazee : anda ketua kpd segala stalker.sila jgn deny ok :P

zameer : sbb ko kan popular krn kesengalan ko,sbb tu semua org nk komen ko.derrr~

*dan ak bru pkir 1 kali nk ckp ko baik ke x,kena tggu lg 99*

nobody : da xpyh nak amik bdk sengal jdik calon apa2 pon.nt pening kepala je =.=

p/s : fifi,ak ni komen byk2 buat cam blog ak lak kan?hahahahahah :D

zameer.zaihan said...

nobody2 but you: bukan zuhud tp kenyataan. =.=

firdz: erks. apakah? aku pemalu, pendiam, serius n so on so forth ok. sengal x wujud dlm kamus idupku.

ko yg sengal, nk ckp org baik pun kena pikir 100 kali. padahal bnda simple jek. sudah trang lg bersuluh :P

Nina Mazlan said...

apakah pgl ak firdz?mau ak pgl ko eizz ke? +_+!

ak x sengal.full stop.ko ye! *ok,ak bru pkir 2 kali.kena tggu lg 98.sila sabar menunggu,ok*

sh. said...

Kak fifi. Good job. Hahaha xD

Like ayat last! xDD

Kesian zameer..terbongkar identiti sebagai stalker. =P

nazrin afifi said...

ergh... sye lelaki sejati okayh~ ape kak kak nie??!!

zameer.zaihan said...

firdz. (lebih kurang fliza je.watak dlm dragon ball. fliza je la. lg best)

fliza: ko mmg sengal. tamat penuh. =.=

sh: ini semua dusta. khabar angin ditiup berpuput angin seindah bayu di taman je ni. jgn terpedaya!

kak fifi: anda telah menimbulkan fitnah di abad ini. :P