Pages

Thursday, December 30, 2010

Play-play 2: Futsal



        “hello.. haa kat mane tempatnya?”

          “sports planet subang grand.”

          “erk? Where da hall was that?”

Arakian, tanpa mandi, tanpa breakfast, dan tanpa wang saku, aku sahut la cabaran member aku si Izzuddin (UIA PJ) berentap berfutsal di tempat yang ntah-mana-aku-pun-tak-tahu. Setelah dijelaskan situasinya yang berhampiran kuil Hindu, over the highway and opposite the Summit USJ, at last dapat la kami menamatkan kebuntuan mencari arah.

Adoi~ ok jgn mengutuk apa2. Walaupun aku sudah memegang title 16 tahun jadi budak Subang Jaya, aku ni jarang keluar rumah. Ehem2. Payah kot nk cari jantan Melayu mcm aku zmn sekarang ni. Wuttherk? :D ekceli, what’s more important is to get keep in touch la with ur clique. Kdg2, gathering sebegini could mark an indicator on to what extent we, and our members, getting grown up and become an adult. Eceh~


oh this is my brotha.. tying his brand new nike...

Oh aku sungguh pathetic kalau bab main futsal ni. Sebab kalau aku main, kompem aku main kaki ayam punye lar.. aku perhati, remaja zmn millennium ini akan meng’ushar’ secara jengkel terhadap gaya ortodoks dan kekampungan yang aku zahirkan. Bagi mereka, nak main futsal, the rule is; “dey, go and get ur shoes la jackass~”.




Masalahnya, kalau bersarung mercurial-pink-harga-mau-cecah-ribu-ribu tapi tak tahu the art of the game buat apa..?! baik balik rumah buat bantal peluk lagi baguss!!! Dey, kau penah ke gelecek bola celah-celah kelapa sawit pakai selipar jepun? Tak. Kau penah ke meng’ole’ member kat tengah sawah lecah with ur barefoot? Tak. Maka, secara otometikelli anda tergolong dlm kelompok insan yg sgt urban dan trendy habisan. wahaaa....

Adeh… ter’emo’ pulak.. x mau ahh.. kang kasi bikin kedut2 aja kat muka wa.. ngeh3~

ha. itulah Izzuddin.. ex-MRSM KP

4 comments:

sh. said...

Fifi kalau main kaki ayam, kaki tak sakit ka?

zameer.zaihan said...

lek sudahhh. kaki ayam. kamonn. kat ky pun x kasik. haish. bdak2 zaman skarang. manje ape. haha.

oh, aku pnah mengalami kecederaan terkoyak akibat berkaki ayam. tapi still kaki ayam menjadi pilihan. wahaaa

fikriehisham said...

bising ah zameer -.-

aku nak kasut nike, nak main futsal.dah la tak pandai main, lame tak main.jadi dodol laa.

nazrinafifi said...

shaira; sakit?oh itu memerlukan perbahasan yg agak panjang.. mungkin boleh rujuk link ini;http://www.sciencedaily.com/releases/2010/01/100127134241.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Barefoot_running

http://en.wikipedia.org/wiki/Barefoot

http://societyforbarefootliving.wordpress.com/