Pages

Thursday, December 9, 2010

Catatan MAHA 2010

300mm terbaik untuk tugas ini.. :)

Selam ‘elaykum. Maaf sebab lama tak update blog. Sibuk study, barangkali. Eh. Btw, malas nak mengomel panjanglah dlm post kali ni. Cukuplah gambar menceritakan segala-galanya… ye dak? So, MAHA 2010 merupakan event MAHA kali ketiga yg pernah aku hadiri. Before this, in year 2006 and 2008, aku dan abah aku jadi pengunjung setia lahh.. and this time, aku pergi dua kali. Baru puass!! J

tandas stand-alone berjenama 'toi'.. kah3~

petani moden dan ahli ekonomi...

Kunjunganku kali kedua ditakdirkan terserempak dengan seorang petani moden, Akmaluddin aka Toy dan juga seorang ahli ekonomi, Sirvishahlee bersama-sama adiknya. Aku kagum jugak lah kat Toy sebab beliau banyak tahu menahu pasal ternakan kambing nih.. cerita itu la ini la.. membebel pasal projek integrasi ladang yang beliau ingin usahakan pada masa depan la.. fuhh.. tabik laa..

dahla besar gile..sihat walafiat pulak tuh...

dugong ni menyelam dalam ethanol...

Kali ni,aku tak banyak habiskan masa di kawasan ternakan,sebab tahun2 lepas aku dan abah aku dah puaskan gian di area tersebut. Dalam hall government agencies, bagi aku, booth terbaik jatuh kpd jabatan MARDI. Banyak sungguh informasi. Seperti biasa juga, LKIM memamerkan bangkai dugong yg terawet, penyu2, dan.. oh, kali ni tidak ada gamat emas. Huhu~

adik aku pun minat bela kambing. like abang, like adik lah kan...

reminds me of the cat for my capture-mark-release-recapture experiment in my previous school... hahah :)

Apa yg aku nak story mory here is the kepelbagaian ragam manusia yg hadir ke MAHA… ada aku berdialog dengan seorang brother di booth BERNAS (alaa yg beras tu la..)

“adik belajar di mana?”, soal brother tu sambil dia membetulkan electronic micrometer nk kasi demo kat aku.

“KYUEM”
“oh.. pakcik tahu kolej tu..”

“hehe..(whatt??first time kot org asing tahu kolej ni wujud!!!) eh, pakcik xpenat ke jage booth dari pagi sampai malam?”

“takde la 24 jam. Kami ada syif laa.. tapi penat jugak nk mengawasi semua barang2 pameran nih.. haih~”

“mcm ade yg tak kene je pakcik… hhmm?”

“laptop pakcik rege 4500 kene rembat dua hari lepas.. pastu 2 beras BARIO pulak kene sebat pagi tadi.. adeyh~”

“lahh… ramai jugak pencuri ye dlm kalangan pengunjung nih..”

“manusia mmg macam2 ragam dik…” J

menuju rumah negeri...

free hand-sanitizer given...               rumah negeri perak bentuk labu sayong

Terjah hall local companies pulak, aku tertarik dengan jualan cincin bertatahkan emas air mani gajah yg sudah dikeraskan. Whadda..? dlm banyak2 jenis batu kat dunia nih, benih menatang tu jugak jadi perhiasan… pelik2. sebentuk cincin saiz batu air mani gajah yg sederhana berharga RM3000 beb… setahu aku, sunnah pakai cincin ni diperbuat drpd perak dan bertatahkan batu2 biasa je..

daging kambing... sedapp!!

alat bantu panjat pokok kelapa secara mekanikal... terbaik!!  

buffer stock scheme agency

haa... ni buah2 nadir.selalunya orang2 tua aje yg tahu spesies2 nih...


yeahh.. ade jugak gamba aku... with baju biru tersebut



2 comments:

tirah said...

hoho dahsyat n best~!! :)

bisnes on line said...

mintak maaf, nak betulkan sikit, pameran dugong dalam etanol yu oleh Jabatan Perikanan Bukan LKIM