Pages

Sunday, September 19, 2010

What you did last…


Salam mahabbah… had just finished my blogwalking routine and found out that most of the bloggers were eager sharing their raya moments, food they ate, Ramadan retrospection and even, sighing for just getting rm6 as duit raya… eheh~ and well, its about time for me to share a few events which are also, a part of learning process (agree?) as we ages.

          Tukar bhs melayu lah pulak.. sbb aku org melayu, jd kenalah berbahasa baku. X gitu? Jd, ‘event’ pertama yg hndak dikongsikan di sini ialah = tidak semua orang islam (oh, yg lelaki dewasa lah…) berpuasa di bulan Ramadan. Bertempat di R&R PLUS otw ke simpang pulai, aku trserempak ngan pak arab berjalan ngan bini beliau. Ok memanglah tak semua org arab org islam,.. tapi aku nengok bini dia, lawa jee bertudung labuh sedangkan si pak arab ni selamba badak hippo je menikmati eskrem baskin robbins...

Ciss!!! Xde rase hormat lansun. Nseb bek aku xkenal die… kalolah beliau junior aku, dah lame aku amik tin biskut Jacobs, pastu kasi sedas kat kpale die, lalu ku henyak lutut tomoi nih kat ulu hati beliau, lantas kasi kilas siku sikit kat dagu, pastu !@#$ (xdpt ditafsir lah sbb ade unsur trlebih keganasan, hanye org yg dah lame kenal aku je dpt agak ape tindakan sterusnye… =)

Next event; kes bunuh, bakar dan buang. Apa kesudahan?? Eh eh dah keluar topic dah ni… xpe, biarlah pihak polis yg selesaikan polemik ini. Okeh okeh, cite sal nafsu pulak. Realitinya, nafsu persediaan raya spt baju and etcetera tidak seberapa menggila kalau nk dibandingkan ngan tahun lepas. Tahun ni pun aku cuma sebat t-shirt cheetah, bluetoms ngan selai jeans S.O je… Entah, aku pun xtahu knape… oh, ckp psl baju raya, ade satu hari tu aku kuar jln2 kat KB. Mydin, parkson, mpkb sume kami pusing. Agak pelik jugak pd tahun ni sbb berlakunya lambakan baju kurung berkain ‘jarang’ kat mlaysia nih… ape gune pakai kalo aurat nmpak jugak?! Haila.. bengong~

kemain khusyuk lagi na~

“mak… tukarla tv3.. nk tengok bullshit utama sifu & tongga..,” rengek seorang anak kecil kpd ibunya sewaktu menziarahi rumah tok sedare belah sape ntah…

Haaa!!! Tengok. Tengok. Budak kecik xskolah lg dah addicted to corrupted medias. Pegi ziarah rumah org patut tanye khabar org tue, dok bersimpuh diam2 seblah emak, tak pon, tibailah sehelai dua kuih raye yg disediakan… media prima pon satu hal, kalu kasi tazkirah syawal mahupun forum perdana memanjang pon kira ok lagi.. ini tidak,, disuapnya disogoknya masyarakat ngan filem2 memesongkan akidah cam cite hantu and gejala social rempit maksima impak dan segala bagai lah… =.=” oklah papai. ngantuk da mbebelnye...

1 comment:

Ezan Izzah Izzy said...

xde pon iklan kt tv yg menggalakkan kita puasa 6 di bulan syawal...yg ade,meh tgok tv dgn movie yg hero n heroin nya hot n cun buatan malaysia,,,cite dah la x tingkatkan iman langsung...hampeh~