Pages

Wednesday, July 20, 2011

Terkenang daku setahun yang lalu...

          
          Arakiannya dikhabarkanlah juragan bahawa, hari ini, genaplah sudah 12 purnama tuan hamba memakai gelaran penuntut pesantren ‘Kolej Yang Ulu Entah Mana2’ nih… *bunga api bunga api kebaboom* *mode bangsawan* :DD

          Terkenang daku setahun yang lalu, proses pra-taaruf berlaku dengan rancaknya di Facebook, especeli dalam grup batch 13. Nak gelak sebab lawak pon ade… nak sakit hati pon ade. Aku pun tak tahu entah macam mane boleh terkantoi dgn seniors batch 12. Masa tu, mmg sakan habis-habisan la diorang sakat juniors… ada ke patut diorang gulakan juniors cakap gebang2 scholars maybelline la firefly la course cosmetic engineering la apekebende ntah… errghh… sgt x membantu! Haha.

          Terkenang daku setahun yang lalu, before entering this pesantren, I stucked up acquaintances with several friends and seniors. Ohh.. Safuan Sabri tu takyah cakap la… asyik dok mengendeng ngan aku pasaipa ntah aku taktau… haizz~ rimas betol jadi orang hot. Dan aku juga kene target dgn beberapa seniors batch 12 like Imrang kapten basket sbb termolek bahasa bicara di Facebook. :P

          Terkenang daku setahun yang lalu, saat beratur menerima kunci chalet di Great Hall. Masa tu, jantung aku dupdapdupdap sbb nervous sgt nak tahu house mana aku tercampak. Haha. Tapi, dengan adanya Keri, Zameer, Weng, Nasif dan terengganuian yg lain, kurang la sikit debaran tersebut. Great Hall punye atmosphere dah mcm kelam dgn bau budu jek masa tu… aku pun dah mcm, ‘pergh… guano rama pelek nah sek2 pata timo neh… aiyoo~’.

          Terkenang daku setahun yang lalu, induction week dan samurai night yg sungguh… errr sungguh… sungguh awesome dan ‘menyakitkan’. The best part is, aku dengar ura2 yg aku akan ditarget dan dibash oleh para taiko seniors sbb… err sbb kes kat grup Fesbuk… (peluh besar bhai time tuh…). Tapi last2 aku x kene bash pon… sbb si Imrang kate aku ni lemah lembut sgt pulak… especeli mase interhouse pantun competition… hehs.

          Terkenang daku setahun yang lalu, ahh aku dah kekeringan idea nak letak description…


          Memory retention yg agak lemah di situ… tapi still ada satu benda yg aku ingat dan tetibe terlintas kat fikiran aku… iaitu… walaupun dah setahun aku sekolah kat sini, dan aku dah pun jadik senior, tapi aku x pernah main basikal KY… ehem. Suatu fakta yg menarik kott…

Wassalam…