Pages

Saturday, July 10, 2010

Going Places~

Assalamualaikum… kif halak?
          
            Haa.. title post aku ni ade bau cuti2 malaysia x? ho3.. xde lah.. Musim kolej belum start lagi ditambah pulakk dgn situasi bosan yang amat sangat, so, aku perkenalkan ajelah destinasi menarik yg aku baru visit.. just in case kalau korang xpernah dengar lagi ar..

focus; 2 baby tembam-gila-cumel berguling2 kat tengah tuh.. nmpak?


erk? ni abah.. bersama amalan membace beliau xkira waktu..


ingat senang nak buat sandcastle? usaha tangga kejayaan...


           Pantai Melawi, Kelantan terletak kira2 setengah jam perjalanan dari Bandar Kota Bharu. Berlainan drpd PCB, Melawi ini lebih landai dan selamatla jugak kalau bebudak nak mandi jauh ke tengah. Plus, air laut dye agak jernih dan kehijau-hijauan sentiasa. Evergreen gitu…

beware; windy road ahead...


xde keje la namenye nie.. =)

          Siapa x kenal Cameron Highlands? Hehe.. ntah brape kali ntah aku dah pergi ke sana sebab otw kelik Klate ikut Lojing. CH nih sumpah besar dan banyak pekan. Tapi, yg visitors selalu pergi hanya Tanah Rata dan Brinchang ar.. kalau korang nak stay sane, aku suggest xyah lodge hotel. Sebaliknya, opt for homestay kat Taman Sedia. Org kampong ni mmg generous tlg kite mcm2. Paling aku suke; breakfast nasi lemak daun pisang!! Yummiiee!!

tepi jalan aje...


baru separuh daki tangga nih.. background gamba; tinggi gilos...

         Lata Iskandar, Perak terletak tak jauh dari CH. Lata ni terletak di tepi jalan kalau kau orang meninggalkan CH ikut jalan lama ke Tapah. Air terjun dye mmg tinggi. 30 meter kott. Plus, jernih pulakk tuh. A great spot to ponder the nature and refresh your energy. Barang2 kraftangan turut dijual. Aku beli lastik tanduk kerbau. Style wehh!!

p/s; 3 destinasi pelancongan ni aku round2 dlm mase 3 hari berturut-turut. Still, aku rase cam xpuas. Ohh, kalaulah 4WD Landrover jd milik aku~ ha3..

6 comments:

Nur Izzati Abdul Rahim said...

wwaaaaaa...al-arabiah al-ammiyeh???
Tab'aan.

apies said...

muke adik kou sbijik cam muke kau...hehe.....btw homestay tu bape hengget ko byr?

nazrinafifi said...

ya ammurah; syukran jiddan jiddan.. ahax!! budak baru belajar der...

nazrinafifi said...

apies; adeyh~ sah2 ar.. adik aku kan.. yg homestay tu ade due package. 1) 1 bilik kecik- RM50. 2) ala2 rumah gitu.. 2 bilik tido, tandas, siap ngan ruang tamu yg boleh kate agak luas- RM 100/ semalam.

Eyl said...

best giler ko, aku duk rumah je cuti2 ni. next week dh masuk kolej.adehh

nazrinafifi said...

wahh!! next week dodol.. eyl, jgn lupe bwk sume kit SLR kau ke sane ye.. =)