Pages

Sunday, January 1, 2012

New Year Award



Tahun lepas, aku menyambut tahun baru di Masjid Al-Falah USJ 9 dalam majlis ilmu yang disertai para habib. Tahun yang sebelumnya, aku menyambut tahun baru di Masjid Negara, Kuala Lumpur dalam program lunar eclipse. Tahun yang sebelumnya lagi, sama macam tahun ni; aku sambut tahun baru di rumah di depan tv LED 50 inci. Tengok game Arsenal. Pergh lagi best.

          Sejujurnya, aku tak faham kenapa ramai orang beria sakan menyambut tahun baru. Wasn’t it just a mere fact that another Gregorian year left us and digit(s) changed..? Kalau tahun Hijri kira ok lah sikit sebab ada beberapa signifikan yang dapat diambil ibrahnya daripada peristiwa hijrah Rasulullah SAW. Tapi aku tak kata laa hukum sambut tahun baru tu salah… =.= (cuak jugak takut ada insan yang menghentam aku mengkhinzir tuli)


          The fact that astronomers hate light pollution does not influence me to deny that the fireworks are awesome, though. Oh they really are awesome, specifically the fireworks’ finishing part at KLCC (did you guys saw on tv how it ends..? awesome gila kot), also with the fact on how the rhythm was coordinated and engineered to certain heights. Well, I pondered a lot on technical thingy I guess.

          Tapi tetapi tapi, lagi awesome bila dapat tahu ada banyak aktiviti-yang-dipayungi-malaikat turut dianjurkan untuk memeriahkan tahun 2012. To name a few, Santai bersama Gems di Dataran Shah Alam, Himpunan 1000 jiwa 1 hati di Masjid Negara, dan Karnival Mahabbah IKIM di Masjid Wilayah Persekutuan dan banyak lagi..!!! woahh… fursah mencurah-curah ke ladang-ladang..!! errr…

          Pun begitu, amar makruf dan nahi munkar perlu seiring sejalan semerangkak. Tak guna jugak kalau air sedap taraf zamzam tapi bekas minumnya berkeladak dengan hardened-coffee-remnants atau berselut lumpur (eh korang paham ke analogi ni..?). Eeeewww… sapa yg nak minum dalam bejana sedemikian rupa…? Sangat tidak kena lah kannn…

siapa tergamak minum guna cawan kotor macam ni?

Mungkin jugak ada sesetengah daripada kita rasa macam, ‘alhamdulillah at least ada jugak program2 yg mendekatkan diri kepada Tuhan time2 new year eve… takut jugak kalau2 bala Allah tertimpa kat negeri aku nih homaigod~’ without realising the fact that masih ramaaaaiii belia remaja berlagha-laghaan di luar sana. Ya Tuhan, sucikan hatiku.

Dalam sesi majlis fikir (sebuah majlis ilmu selepas asar di kolej saya) terakhir dalam semester yang lalu, aku ada cakap bahawa tahun 2011 merupakan a year of friendship. Oh well, apparently, semua orang yang menghadiri majlis fikir ketika itu berpeluang berkongsi pengalaman peribadi (salah satu sebab majlis fikir ni tersangat best nian) sepanjang tahun 2011. A sort of sorotan tahunan la kott.

Buttttt (<-- bukan jama’ kepada buntut, tapi sebab aku nak stress perkataan ‘but’), I reconsidered to sum up the best award that suits 2011. And here it goes…. *bunyi deram drum

2011 – Year of ‘Me’

Aku tahu bunyinya agak selfish and self-appraisal, but heck who cares this is my blog uolzz to be frank, it got a lot to do with my surrounding, peers, and academic life. ‘Twas those stimuli that I’ve aforementioned that makes me an ‘orang’, in which I think was a good end for my teenage years (Gawd, aku dah tak belasannn dah tahun ni..!!!).

So, what’s in store for me in 2012? (mcm pelik je ayat. Ahh lantakk). Provided that I’ve done moderately acceptable so-so in my 2011’s academic achievement (walhal agak teruk ahh…), hence I think its best for me to channel the force of ‘pushing-oneself-to-the-limits’ in my studies ahead. Bring it on 2012..!!! macam bangang kan cakap dengan tahun…? =.=


2-3: aku dah kata Manchester United loser korang tak nak percaya... heh

3 comments:

Norain Ishak said...

"Tak guna jugak kalau air sedap taraf zamzam tapi bekas minumnya berkeladak dengan hardened-coffee-remnants atau berselut lumpur"

pening lah blogpost kau. tapi nak buat macamana, ni blog kau kan. hehs. btw, aku tak paham ayat yg aku quote kat atas ni.

fifi said...

kan..? aku pun pening apa yg aku type, wahaha~

maksudnya, untuk menikmati kesedapan air yg diminum, perlulah kedua-duanya yakni air dan bekas minum are in tiptop conditions...

tak best kalau cawan cantik tapi air tak cukup gula, atau air sedap tapi cawan tak bersih langsung. ia hanya akan osem jika kedua-duanya perfect. oh and it applies to amar makruf & nahi munkar lahh...

=)

Anonymous said...

hakhak..betul2..tq. bila baca teringat jugak diri..~`~