Pages

Wednesday, January 5, 2011

6 tahun yang lepas...

“abe, bangun… nok sapa doh ni…,”kejut umi. Aku genyehkan mata yg penuh tahi dan melihat suasana di luar kereta. Hampir sejam aku membontot di atas kerusi kenderaan itu sebegitu rupa. Kebas ada, sengal-sengal pun ada.

Sekolah itu sungguh moden binaannya. Sekali pandang, tertanya-tanya la jugak, ini.. betul ke sekolah yang akan aku bazirkan masa selama lima tahun? Sudah la tak feymes, jauh di luar Bandar pula tu…lagi2 kene berjiran dgn orang asli dan setinggan India… aishh… betul ke pilihan yg aku buat nih..? and the rest is history… J




Begitulah adanya. Jika diflashback 6 tahun sebelum entri ini dikarang, yakni tanggal 5 Januari 2005, aku melangkah masuk ke alam dewasa sekolah menengah. Tapi ini bukan sebarang sekolah. Setelah digoogle oleh Inche Papa pada ketika itu, sekolah x feymes ni dpt tempat kedua seluruh Malaysia dlm trial SPM 2004. Woha..! boleh tahan mengganas juga…

Lalu, bermulalah kembara aku selaku penerus legasi sekolah ini. Bermula di tingkatan 1 Al-Biruni, aku stret naik ke 2 Al-Biruni dan kemudian, 3 Al-Biruni. Sinonim dengan jenama Al-Biruni, aku ambil keputusan ke aliran sains agama.. tetapi entah bagaimana, tercalon pula ke 4 Al-Farabi. Aku sedih.. tapi bila masuk tingkatan 5, aku rampas kembali title 5 Al-Biruni.. hahaha~ *evil laugh*

Oh.. kalian tahu siapa rakan se’batch’ pertama yang aku kenal di sekolah? Aku kasi klu; gemok, gedempol, berlemak, suka makan, tapi main rugby wooo… haa kenal? Kenal? Haha tidak lain dan tidak bukan semestilah pemilik blog ini. First time jumpa si madud dalam dorm (dormmate), aku memang dah boleh nmpak aura kekaliberan dan kepimpinan yg beliau ada.

Pastu kau cekau sume jawatan kat sekolah en? Tak gune punye member… wahaha~ ala kulli hal, aku rase kau mmg deserve lah jawatan ketua batch selama 4 tahun dan ketua pelajar sekolah x feymes nih… lu mantap bro, smpai skarang aku dengki ko dah fly awal2 pegi Alex.. eh, xdelah.. hihihi~

          Dan kini, terstrandedlah aku di sebuah Kolej-Yang-Namanya-Dirahsiakan. Oh btw, sebelum aku mengundur diri, hayatilah video yg x seberapa ini… mana mungkin aku boleh dpt kawan/rakan/sahabat/member segila ini lagi… isk isk isk…

malam terakhir di sekolah...pagi tu ade Syariah kalau x silap aku...

7 comments:

Ezan Izzah Izzy said...

kini kau dan ak..jauh terpisah..entah bila dan di mana kita kan berjumpa..lala...owh..excell9...

nazrinafifi said...

woh. kau nk buat konsert dlm blog aku ke pulak ezan? muahaha~

irhamni said...

hahhaha...ko mmg nk kne aa anjang...!!!!!

Anonymous said...

whoa whoa, bebudak excell9 ~

nnti 2 taon kemudian...
hg tulis pasal aku yerrr <=== abaikan, nk mnggdik sketika hahaha~

afifi said...

irhamni; maaf, aku mmg xleh nk pikiaq klu lain dah... hee~

safuan; oh boleh aje..

fikriehisham said...

aku kat skolah pon budak biase je .huuu

Syakirah Azami said...

boleh lak terstranded. hahahaha.